Бабушкин сундучокБисерБолталкаВышивкаЖурналыВышивка крестомВышивка лентамиВышивка. Работы пользователейИгра "Авантюра"Схемы вышивки крестом, вышивка крестикомХардангерДругие виды вышивкиВаляниеВязание спицамиВязание крючкомДекорДекупажДетское творчествоКартинки для творчестваКонкурсыМир игрушкиМыловарениеНаши встречиНовая жизнь старых вещейНовый годОбмен подаркамиПрочие виды рукоделияРабота с бумагойРукодельный магазинчикСвит-дизайнШитье
Оберег Благополучие в доме
Добрый день всем, кто заглянул на огонек!
Вчера закончила вышивать оберег. Сегодня спешу похвастаться! В интернете написано, что этот оберег означает благополучие в доме. Сразу скажу, что я не знаю, что означают символы на этом обереге. Выбрала я его потому, что на нем изображены петухи. А как мы знаем, 2017 год - это год Петуха. Пока вышивала - во всех магазинах нашего города искала палочки, на котором должно висеть это панно. Кстати, они изображены на последнем фото, где схемы оберега. Палочек я не нашла, поэтому буду искать в интернете. Просто на веточки не хочется вешать. Если кому-то из рукодельниц понравился этот оберег, в конце топика есть схемы. Всем желаю хорошего дня и удачи в творчестве!
Сфоткала со шпажками. Если взять одну — она ОЧЕНЬ тонкая по сравнению с панно. Если взять по две, тогда может их как-то обвязать вместе?
Палочки для суши оказались короткими, пойду, наверное, в лес за ветками.
Думаю, подойдут идеально. И размер 25см — тютелька в тютельку. Сделала заказ, теперь жду, когда придут.
Вот что у меня получилось в итоге.
media.snimka....110389.jpg
Свързва се много тясно с представите за СЛЪНЦЕТО. В митологичното мислене петела е слънчев символ. Той възвестява настъпването на новия ден, т.е. слънчевия изгрев.
Частите на денонощния цикъл народът съотнася с петела. Широка употреба имат изразите „петляно време", „първи петли", които асоциират с времето, когато той пее, с приближаващото начало на деня. Според традиционните представи в деструктивните периоди на преход времето от залез слънце до първи петли е тази част от денонощието, когато се появяват КАРАКОНДЖУЛИ, ВАМПИРИ, ТАЛАСЪМИ и други митологични персонажи. С пропяването на петел те загубват своята сила. Предпазната функция на петела косвено се потвърждава от редица заклинателни формули, с които баячката отпраща болестта в „пусти гори, дето петел не пее", т.е. Той винаги се свързва с усвоеното от човека пространство, в което той е защитен от болести, вредоносни сили и свръхестествени същества. Петела е многозначен символ. Той олицетворява мъжкото начало и оплодителната способност, както и женското възпроизвеждащо начало. Така петела е ярък символ на потенция. Обичаят да се принася в жертва на Петловден (освен предохранителната функция на някои елементи) може да се тълкува като продуциране на плодородие и специално на мъжка плодовитост. По-особено е значението на сватбения петел, който едновременно е и мъжки, и женски символ: към мъжкото начало (изразено с червения цвят и пола на птицата) чрез травестията (украсяването му като „кон«Wink от момина страна се прибавя и женска семантика. Така в своята многозначност петела се включва в общата структура на сватбата и изразява нейната основна идея. Връзката петел-женска потенция се потвърждава многократно в народната култура -„гребенското» забраждане на жени във фертилна възраст; шевичния орнамент „петлета" по женските ризи; изразът „клъвнал я петелът" за момиче при полово съзряване.
Коленето на петел при определени празници и обичаи като жертвено-благодарствен акт се свързва с многозначната му символика. Поведението на петела е един от ориентирите в народната метеорология.
Она очень тесно связывает с понятиями солнца. В мифологическом мышлении петуха это солнечный символ. Он возвещает наступление нового дня, т.е. восход солнца.
Части людей циркадного цикла коррелирует с петухом. Широкое использование является выражением «petlyano времени», «первыми петухи», которые связывают со временем он пет с приближением начала дня. Согласно традиционным представлениям в деструктивных периоды времени перехода от заката до первых петухов это часть дня, когда появляются гоблинов, вампиров и других мифологических персонажей. С петухом петуха они теряют свою силу. Функция безопасности Петуха косвенно подтверждается рядом заклиная формулы, с которыми колдуньей болезни относится к «пустой лес, где петух не поет», что он всегда относится к переваривать человеческое пространство, в котором она защищена от болезней вреден силы и сверхъестественные существа. петух неоднозначный характер. Она воплощает в себе мужественность и плодовитость, и женское воспроизводство начинается. Это петух является символом потенции. обычай жертвовать Petlovden (за исключением предупредительного функции отдельных элементов) может быть истолкован как производство плодородия и особенно мужской фертильности, в частности, важность свадебного петуха, который является одновременно мужским и женским символом:. самец (отмечена красным цветом и пола птицы) по трансвестизму (украшающий его как «лошадь» сомкнуть лилии страны и добавленные женщина семантики. Таким образом, в своей неоднозначности петухе включена в общей схеме свадьбы и выражает основную идею. Отношения петушиного женская потенция была подтверждена много раз в популярной культуре — «grebenskoto» охватывающие головы женщин фертильного возраста; shevichniya орнамент «петушки» на женских рубашках; фраза «укусил ворону января» о девушке в период полового созревания.
Зарезать петуха на некоторых фестивалях и обычаи, как жертва, благодарение акт, связанный с его многообразием символики. Поведение Петуха является одним из ориентиров в народной метеорологии.
media.snimka....110552.jpg
media.snimka....110555.jpg
ДЪРВОТО НА ЖИВОТА Дървото олицетворява цикличния характер на Космическата еволюция – живот, смърт и възпроизвеждане в образността на раззеленяването и окапването на листата всяка година. В корените на дървото живеят дребни подземни животинки, в клоните и над короната се подслоняват и летят птици — по този начин Д. свързва земния и небесния свят. Нещо повече, то обединява всички елементи — водата циркулира със соковете му, въздухът подхранва листата му, със самото дърво разпалва огънят и т.н.
Дървото е един от най-разпространените растителни митологични символи на организираното космическо пространство. Д. въплащава идеята за триделното разпределение на света във вертикален план. Короната олицетворява небосвода (горния, небесния свят) с неговите реални и свръхестествени обитатели – Бог, ангели, светци и птици. Стволът разделя Небето от Земята и съответства на средни, земния, човешки свят. Корените символизират долния, подземния свят, обитаван от демоните на мрака и водата, чиито зооморфни митологични превъплащения са тези на змията, видрата, къртицата. Световното Д. изразява архаичната представа за възможността да се преминават границите между Долния, Средния и Горния свят. В този смисъл Д. се интерпретира като път към света на небесните богове или подземните зли сили.
ДРЕВО ЖИЗНИ Дерево символизирует цикличность космической эволюции — жизнь, смерть и воспроизводство в образах всходов года и дефолиации с каждым годом. В корнях деревьев под землей живых мелких животных в ветвях и над короной ложи и летающих птиц — таким образом, Д. соединяет земное и небесное мир. Кроме того, он сочетает в себе все элементы — вода циркулирует соки ее воздух питает листья с дерева зажигает огонь и т.д.
Древесина является одним из наиболее распространенных растительных мифологических символов организованного пространства. D. воплощает в себе идею трехстороннего разделения мира в вертикальной плоскости. Корона олицетворяет небо (верхний небесный мир) с его реальным и сверхъестественных существ — Бога, ангелов, святых и птиц. Ствол отделяет Небеса на Земле и в среднем, земного, человеческого мира. Корни символизируют дно, преступного мира обитают демоны тьмы и воды, чьи зооморфные мифологический воплощениями являются те змеи, выдры моль. Мир Д. выражает архаическую идею о способности пересекать границы между нижней, средней и верхней мира. В этом смысле Е. интерпретируется как путь к миру небесных богов грунтовые воды злые силы.